La comunicación en la gestión pública local: caracterización del componente de Comunicación en la Alcaldía del municipio de Jamundí, Valle del Cauca
Keywords:
communication, local public management, mayor’s office, organizational communication, informative communication, presentation of accountsAbstract
The following article originates from the analysis of the results of the characterization of the communication component envisaged by the Organizational and Informative Public Communication Model for State Entities (Modelo de Comunicación Pública Organizacional e Informativa para Entidades del Estado (Mcpoi)) in the Mayor’s office of the municipality of Jamundí, Valle del Cauca. In this text, the reader will find a reference to the process of sampling, the presentation of results by component, and the presentation of recommendations and conclusions leading to the improvement of public management in the Mayor’s office, where the research is taking place.
References
Gálvis, C A y Botero, L H. (2009). Oligopolios de la comunicación: ¿amenaza global de la democracia? Grupo de investigación Corpus, Facultad de Comunicación, Universidad de Medellín, Colombia.
Jaramillo, J C (2005). La comunicación en las entidades del sector público. La Iniciativa de Comunicación.
Jaramillo, J C. (2005). Texto inédito “El concepto de comunicación alternativa desde el enfoque de la comunicación pública”. Bogotá. 2005.
Jaramillo, JC (2003). Experiencia de la comunicación pública. Ponencia escrita para la Cuarta Conferencia Internacional de Comunicación Social: Perspectivas de la Comunicación para el Cambio Social y el Tercer Encuentro Our Media/Nuestros Medios. Universidad del Norte. Barranquilla, 19-21 de mayo de 2003.
Jaramillo, J C y Toro, J B (2002). “Comunicación Pública y Movilización Social”. Proyecto de Comunicación Pública. Medellín: Imprenta Departamental de Antioquia. 2002. ps 13-15. Manual de Implementación Modelo Estándar de Control Interno para el Estado Colombiano, Meci 1000:2005. 2005.
Martín Serrano, M (2004). “La producción social de la comunicación”. Madrid: Alianza Editorial.